19 Mart 2017 Pazar

BLW NEDİR ? BLW İLE EK GIDAYA GEÇİŞ NASIL OLUR?

Herkese iyi akşamlar ☺bugün sosyal medyada gezinirken bir kaç kez aynı konuya denk geldim BLW merak ettim tabi hemen araştırdım ve çok sevdim bu yöntemi benim gibi bilmeyenler varsa diye sizinle de paylaşmak istedim.Gelelim ne demek olduğuna öncelikle açılımı baby led weaning tabi bu ingilizce olduğu için pek açıklayıcı bir açılım olmadı ☺ o yüzden ben direk nasıl bir yöntem olduğundan bahsedeyim
💬 Bebeğin kendi kendine beslemesini destekleyen alternatif bir yöntemdir

ek gıdaya geçiş sürecinde faydalanılan bu süreci daha keyifli hale getiren bir yöntemdir.Annelerin yemek yedirmek için daha az çabalayacağı çocuğun kendinin yapmasına fırsat veren bir yöntemdir.
💬Bebeklerde blw yapabilmesi için 6 aylık olup, desteksiz oturması gerekmektedir. Ayrıca bebeğin oral dönemde olması(ağızsal dönem yani her şeyi ağzına getirmeye meraklı oldukları dönem), merak duygusunun olması, dokunma duyusunun gelişmiş olması gereklidir
💬Bu yöntemde bebeklere yemekleri sunarken buharda pişirme haşlama ve fırınlama yöntemleri tercih ediliyor.Haşlama yönteminde biraz hassas davranmak gerekiyormuş ama bebeğiniz eliyle tuttuğunda dağılmayacak fakat ağzına aldığında kolayca püre haline gelmesi gerekiyormuş ince bir çizgi varmış yani anlayacağınız.Birde başlangıç aşamasında sert parça şeklinde kopan besinler verilmemesi gerekiyormuş
💬Tadım aşamasında 3 gün kuralı varmış 3 gün boyunca aynı yemeği bir öğünde tattırıp  Bebeğinizi kontrol ediyormuşsunuz vücudu herhangi bir tepki vermez ise o yiyeceği yenilebilir yiyecekler listenize alıyormuşsunuz
💬Bundan sonrası için sizlere yanlış bilgi vermemek için kendi sayfasından bilgi alırsanız daha sağlıklı olur.Ben nacizane bu yöntemden haberi olmayanlara haber vermek için bu konuyu seçip sizinle paylaşmak istedim bundan sonrasını işin gerçek uzmanlarından okumanız daha iyi olur herkese sevgiler kendinize iyi bakın bir sonraki yazıda görüşmek üzere 😍

10 yorum:

  1. Yaa benim cadım hala katı gıdaya tam baslayamadı.Reflüsü olduğu icin öğürüp duruyo :( oyy herseyi püre yapmak zorunda kaliyorum.Oda sevdigi hic bise yokkk :)

    Ama yok yok bu yöntem bana göre değil.Ay heryer pislenirrrrrr kafayi yerim ben :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oy kıyamam ona ama böyle özel bir durum varsa nasıl rahatsa bebeğin öyle yapması iyi galina ablacım 😊 ama dedigin gibi titiz annelerin rahatsiz olacağı bir yöntem 😄

      Sil
    2. Ne kadar önlem alsakta illaki dökülüyo canm.Anne olmadan önce bende öyle derdim ama olmuyomus :) bizimki yemiyo zaten elinde parçaliyo eziyo biseyler yapiyo :)

      Sil
    3. Zaten cocuk olan evde illaki dağınıklık veya baska sey olur büyüyor heryeri kesfetmek istiyor evi talan ediyor tabi kesfederkende yapıcak bir sey yok 😊

      Sil
  2. ne faydalı yazı olmuş buuuu :)

    YanıtlaSil
  3. Hic derdi bitmiyo bebelerin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağlıklı nesiller yetiştirmek için her anlamda tabi beden ve ruh sağlığı yani bu tarz noktalara dikkat etmek gerekiyor :)

      Sil
  4. Oğlum ek gıdaya BLW yöntemi ile geçiş yaptı. Diretme ile değil de içgüdüsel olarak yapması beni çok mutlu ediyor. Tavsiye ederim. 👍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar mutlu etti beni yorumunuz :) deneyen ve memnun kalan bir anne çok güzel :)

      Sil