11 Aralık 2016 Pazar

KİTAP ÖNERİLERİNE BAŞLIYORUZ

İlk öneri kitabım "Öfkemle Nasıl Başa Çıkabilirim" kitabın yazarı Dagmar Geisler kitap toplamda 25 sayfa ve 5 yaş üzeri için tavsiye edebileceğim bir kitap konusu çocuklar için öfke kontrolü.
Hikayenin en önemli özelliği çocukları kitaptaki kahramanla özdeşleştirerek düşünmeye,duygularını ifade edebilmeye sevk etmesi ve çözüm yollarına yöneltmesi.
Peki çocuklar neden öfkelenir neden öfkelerini kontrol etmeye ihtiyaç duyarlar önce bu soruların cevaplarını bulmalıyız.Çocuk kendini sözel olarak ifade edemiyorsa,anne babanın davranışları tutarsızsa,çocuk duygularını kontrol edemiyorsa anne baba tarafından dinlenmediğini hissediyorsa ve dikkat çekmeye çalışıyorsa tüm bunlar çocuklarda öfkeye sebep olabilir.Yapılması gereken davranışlarda net olmaktır.Örneğin yatma saati gelmişse "Yatağa gitmek ister misin?" gibi açık uçlu sorular yerine "Yatağa gitme saati " demek öfke krizlerini önlemede önemli rol alır.

4 yorum:

  1. Harika ne güzel anlatmışsınız sorunsal olarak Türk toplumunda bu çok fazla sorunsal bir durum teşekkür ederim. bilgiler için...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek ben teşekkür ederim okuyup yorumunuzu paylaştığınız için :)

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim Mimlemişsin beni ama ben inan o konuda hiç başarılı değilim :( Çok özür dileyerek layık görmüşsün mim olayına dahil etmişsin. Beni azad edersen çok sevinirim. Yapamıyorum çünkü Yukarıyı Bozmak istemediğim için buraya yazmak istedim :) Kırılmıyorsundur inşallah....

      Sil
    3. Olur mu hiç başka etkinliklerde beraber oluruz bizde 😘😘

      Sil